2–3 yoshda mutlaqo jim bo‘lish yoki juda cheklangan so‘z boyligi nutq rivojlanishining kechikishi belgisi bo‘lishi mumkin. Nutqni rivojlantirish ustida qanchalik erta ishlash boshlansa, bola yangi ko‘nikmalarni shunchalik oson va tez o‘zlashtiradi.
Qachon darslarga yozilish kerak:
❆ bola mutlaqo jim yoki faqat alohida bo‘g‘inlarni ishlatsa,
❆ tanish buyumlar, odamlar yoki harakatlarni nomlamasa,
❆ kattalar so‘zlarini takrorlashga urinmasa,
❆ oddiy iltimoslar va ko‘rsatmalarni tushunmasa,
❆ so‘zlar o‘rniga imo-ishora yoki yig‘i ishlatsa.
Dastur tarkibi:
❆ bolaning nutq rivojlanish darajasini birlamchi diagnostika qilish,
❆ nutqni rag‘batlantiruvchi o‘yinga asoslangan mashg‘ulotlar,
❆ birinchi so‘zlar va oddiy iboralarni shakllantirish,
❆ murojaat qilingan nutqni tushunishni rivojlantirish,
❆ muloqotga bo‘lgan motivatsiyani oshirish,
❆ ota-onalarni o‘qitish jarayoniga jalb qilish.
Mashg‘ulotlar iliq va samimiy muhitda o‘tadi, unda o‘yinchoqlar, kartochkalar, qo‘shiqlar, ritmik o‘yinlar va bolaning ochilib, gapirishni boshlashiga yordam beradigan boshqa metodlar ishlatiladi.
Natija: bola yangi so‘zlarni ishlata boshlaydi, o‘z istaklarini so‘zlar bilan ifodalaydi, kattalarni yaxshiroq tushunadi va yanada ishonchli hamda muloqotga ochiq bo‘ladi.
Bugunoq maslahatga yoziling va farzandingizga to‘liq nutqqa ilk qadamlarini qo‘yishga yordam bering!